До краја 2021. од Београда до Новог Сада возом за пола сата

Најновије
Извор: Танјуг

Председник Александар Вучић поручио је данас да ће се крајем 2021. године, уколико посао буде завршен у предвиђеном року, од Београда до Новог Сада возом путовати 30 минута.

Извор: РТВ Пинк

"Крајем 2021. године, уколико кинески пријатељи, а ја им верујем, заврше посао у року, ићи ћемо Београд - Нови Сад за 30 минута. Зашто би после тога било ко користио аутомобиле", рекао је Вучић.

Председник Србије је данас дочекао теретни воз кинеских железница "China Railway Express" са опремом за градњу брзе пруге у Србији који је стигао из Кине.

Вучић је рекао да ће брза пруга до Суботице бити готова до краја 2022. године и да ће разговарати са премијером Мађарске Виктором Орбаном како би и они убрзали радове са своје стране до Будимпеште.

Вучић Кина Воз 0001
Извор: Танјуг

Како је рекао, од Београда до Будимпеште ће се стизати за само 2,40 сати, због чега ће до Беча моћи да се стигне за 4,5 сата, што је боље него да се путује авионом због времена који се потроши на аеродромима.

То ће бити перфектна веза са Европом, истакао је Вучић и приметио да  Србија више није успутна станица за кинеске возове, већ одредиште.

"Ово су важни дани за нас, јер готово 40 година да скоро да нико није користио возове у путничком и карго саобраћају. Мислим да ћемо успети на велика врата да вратимо српске и европске железнице у нашу земљу", поручио је Вучић.

Захвалио је да кинеској железници што спајају брзом пругом Београд и Будимпешту, јер ћемо тако бити добро повезани са централном и западном Европом.

"Тако показујемо и шта све можемо", нагласио је Вучић и истакао да је Београда сада град кранова и да се главни град као и цела земља убрзано  развија.

Напоменуо је да је 1837. године кнез Милош  предложио изградњу пруге кроз Србију према Аустроугарској, али да су  и тада Срби имали невероватан таленат да одбијају а приори сваки напредак, па је прву пруга од 12 километара уског колосека изградио странац 1880. који је управљамо рудником у Мајданпеку и да је тек нешто касније пуштена у саобраћај прва пруга Београд - Ниш 1884. године.

Вучић Кина Воз 0003
Извор: Танјуг

Вучић каже да су тада људи говорили како нам нису потребни "гвоздени коњи" и да ће уништити шљивике.

Такође, председник је подсетио да је 2011. воз ишао спорије од Београда до Новог Сада него пре 100 година, што показује колика је тада била небрига државе.

"Моја идеја је била да Србију премрежимо свим модерним комуникацијама, путевима, железницом, интернетом, и да Србија уђе у ред развијених економија са решеним инфраструктурним питањима".

Вучић истиче да Србија не би успела да све то уради без помоћи  председника Кине Си Ђинпинга који је велики пријатељ наше земље, због чега кинеске компаније граде у свим деловима наше земље.

Председник је рекао да је кинески воз пошао из Кине 24. септембра и прешао 10.500 километра дуг пут и донео најсавременију опрему за пругу великих брзина у Србији која испуњава и превазилази све европске стандарде и поседује све сертификате за пруге велике брзине.

Вучић Кина Воз 0007
Извор: Танјуг

Наводи да путовати значи живети и да тај воз значи живот за српску привреду и да ће нова пруга бити велики добитак за нашу земљу, као и да ће милиони људи користити нашу пругу на правцу ка Будимпешти.

Вучић је замолио заменика министра трговине Кине Чен Кеминга да пренесе председнику Сију најискреније поздраве од њега и српског народа и истакао да увек говори искрено у светској политици о Кини.

Нагласио је да Србија никада неће заборавити шта је Кина урадила за Србију по питању Железаре Смедерево, РТБ-а Бор и по питању других инвестиција.

Вучић Кина Воз Бо Кеминг 0005
Извор: Танјуг

"Живело челично пријатељство Србије и Кине", поручио је Вучић.

Додао је да ће грађани када буде готова пруга моћи да виде колико је Србија за кратко време успела да се развије и да је постала земља у коју сви желе да дођу, а из које су раније сви бежали.

Остале вести