УРАЂЕНО

Као континентална земља која нема море, Србија није никад озбиљно улагала у туризам, нити су претходне власти имале идеју и вољу да развијају ову привредну грану, која може да донесе озбиљне приходе у буџет.

Извор: Прес служба

Александар Вучић је у своја два експозеа велику пажњу посветио туризму и овој важној привредној грани, која подиже економију целе земље, дао значај какав јој и припада.


Направљена је стратегија у којој се по први пут дефинише 18 топ туристичких дестинација у Србији (великих градова, планина, бања...) и јасно назначава да ти потенцијали треба да буду искоришћени у пуном капацитету. Уведена је категорија туристичких ваучера, у износу од 5.000 динара по особи годишње, за субвенционисани одмор домаћих гостију у Србији.
Влада Републике Србије издвојила је у 2015. и 2016. години 1,2 милијарде динара за 142 инфраструктурна пројекта за развој туризма, који су унапредили понуду домаћих дестинација.

Извор: Прес служба

Захваљујући овим мерама, Србија је у 2016. години од туризма зарадила 200 милиона евра више од комшијске медитеранске државе Црне Горе, која има море. Односно, укупан приход од српског туризма у 2016. години био је рекордних 1,04 милијарде евра, а циљ нам је да зарада буде чак две милијарде евра годишње. Пре само неколико година, тачније 2014, приход Србије од туризма био је једва нешто преко 600 милиона евра.


Током 2016. године, домаћих туриста било је 1.472.000 (13 одсто више него у 2015. години), а страних туриста 1.281.000 (повећање од такође 13 одсто у односу на 2015. годину).

Извор: Прес служба

У 2016. остварено је укупно 7.533.000 ноћења, што је чак 881.887 ноћења више у односу на 2015. годину.

Скијалишта Србије су у сезони 2015/2016. забележила рекордну сезону од свог настанка, са чак девет одсто већим приходом у односу на прошлогодишњу сезону, и остварили 28 одсто више промета него у истом периоду претходне сезоне. Процена је да ће ова сезона бити боља за најмање 30 одсто у односу на претходну.


У Београду је крајем фебруара одржан 39. Међународни сајам туризма, на којем се представило 1.100 излагача из 56 земаља, међу којима су по први пут и Кина, Русија, Индија, што ће допринети привлачењу туриста са тих великих тржишта. Београдски Сајам туризма далеко је испред сличних сајмова у региону, и има пет пута више посетилаца него сајам у Загребу, или седам пута више него сајам у Љубљани.

Извор: Прес служба

Доказ да је Србија увидела значај регионалне сарадње и регионалног туристичког производа, говори и то да је специјални гост Сајма туризма у Београду Црна Гора, са којом смо дефинисали седам туристичких програма које ћемо заједнички понудити трећим тржиштима, посебно из прекоокеанских држава.


Србија постаје све атрактивнија за госте и са истока и са запада. И док је у 2016. просечан раст туризма у свету био четири одсто, у Европи два одсто, а у Србији је био чак 13 одсто.

Извор: Прес служба

УРАДИЋЕМО


У 2017. години очекујемо нове туристичке рекорде. Очекујемо 3.000.000 долазака туриста, од тога 1.450.000 долазака страних туриста, и раст девизног прилива од 1,3 милијарде евра. Предвиђено да се подели 60.000 ваучера за домаће госте или 14.000 више него у 2016. години.

Извор: Прес служба

Остале вести